torsdag 10 april 2014

Hemmaträning med barn

Barnen är fortfarande hemma sjuka och jag har känt mig fast här hemma hela veckan. I tisdags kom jag ut på kvällspromenad men igår blev ingen träning. Slog i tån på förmiddagen och det blev bara värre och värre under dagen. På kvällen kunde jag knappt gå på foten men som tur var så gick det över under natten så idag kände jag att jag verkligen ville få lite gjort. Så när bebis sov och stora barnen lekte passade jag på att svida om till träningskläder, ställa mig framför spegeln här uppe och köra ett pass. Jag orkade inte gå ner till bandet för jag visste inte hur länge det skulle funka och det verkade som ett för stort projekt för bara en liten stund.
Detta blev iallafall dagens pass. Skrev anteckningar under tiden för att kunna förbättra i framtiden. Hela passet tog ca en timme och då var det väldigt effektiv träning, ingen direkt vila mellan övningarna. Sen blev det ca 10 min stretch efteråt.
Efter en stund blev stora barnen nyfikna och kom för att titta på och sen blev dom även sugna på att prova lite själva och jag fick åter en härlig känsla att det faktiskt funkar även om barnen är hemma. Vill man så kan man, måste komma ihåg att inte glömma det ;-) dålig blid men nedan ser ni Gunnar köra knäböj med kettlebell :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar