tisdag 29 april 2014

Milen nästa!?

Igår laddade jag för träning hela dagen. Jag tänkte "ikväll ska jag ut och springa" sen när kvällen till slut kom så blev jag jättetrött och gäspade ikapp med mig själv. Ville bara krypa upp i soffan och se det senaste avsnittet av gamle if thrones. Så jag gjorde faktiskt det med ett löfte till mig själv om dubbelpass idag. 
Jag höll mitt löfte och gick en timme innan jag hämtade på dagis och ikväll var jag ute och sprang. Ville ta en längre runda än mina 5 km och jag har en favoritrunda som ligger på 7 km ungefär. Den tog jag. Den är ganska snäll och börjar hyfsat plant innan det kommer kanske 1-1,5 km lite tuffare löpning med en del stigningar men efter det går den nästan uteslutande nerför eller plant så där finns möjlighet för en hel del återhämtning. Efter ca 4 km kände jag mig fortfarande pigg i benen och jag kände för första gången känslan av att jag skulle kunna springa hur länge som helst. Den känslan försvann efter ca 6 km och då började jag känna mig ganska sliten. Hade ca 1,5 km hem men tänkte att om jag spurtar ordentligt sista km så kan jag gå lite längre hem sen. Sagt och gjort jag sprang sista km på 5.40. 

Summering:
Distans: 7.01 km
Tid: 42.10
Tempo (snitt): 6.01 min/km
Snittpuls: 172 (90%)
Maxpuls: 188 (98%)
Kcal: 640


Snart får jag nog prova på milen. Lite sugen faktiskt. Kanske ska ta milen på bandet först så jag vet att jag klarar av det... Vi får se. Ibland får jag mina infall och ger mig iväg bara...

1 kommentar:

  1. Ååååå.... Nu blev jag sugen på att ge mig ut! Vilken runda är det som är sju? Skogen vid arnabo och sen över vägen? Bra jobbat idag!

    SvaraRadera