tisdag 1 april 2014

Första RIKTIGA uterundan


Igår var dom stora barnen med sin mormor och morfar på cirkus och jag hade planerat att jag kanske skulle inviga mitt träningsrum nere i källaren. Eftersom vädret var så fint i helgen fick vi prioritera trädgården istället och mitt rum fick vänta. Istället tog jag då en runda ute. Tog en kort sväng för att orka springa hela, eller ja springa och springa. Jag joggade i sakta mak men det blev längdrekord iallafall, 3,5 km i tempo 6.51 min/km. Hemma sen invigde jag mina gummiband och körde igenom både armar, ben och rumpa. Glömde magen så den får jag köra idag istället.

Det var riktigt skönt att springa ute och att det börjar bli ljusare på kvällarna. Det var ganska mycket vind igår och stundtals riktigt jobbigt men då sänkte jag farten ytterligare för nu ligger fokuset inte på fart utan på distans. Blev iallafall en liten spurt på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar