måndag 28 april 2014

Veckans träning

Summerar veckan som varit...

Måndag: promenad 8 km  75 min(9.25 min/km) & löpning på bandet 5 km på 31.44 (6.21 min/km)
Tisdag: hemmaträning
Onsdag: promenad 4 km på 39 min (9.48 min/km)
Torsdag: promenad 6 km på 54 min (9.09 min/km) & intervallträning på bandet
Fredag: löpning ute 4.8 km på 29.39 (6.11 min/km)
Lördag: -
Söndag: löpning ute 5.01 km på 30.04 (6.00 min/km)

Pw: 18,73 km
Löpning: 14,81 km

Jag är så glad och nöjd att löpningen har kommit igång ordentligt och som ni ser är även tiderna på väg neråt. Igår (söndag) satte jag nytt säsongsrekord på 5 km. Vädret har varit fantastiskt och det har varit en fröjd att springa ute. I lördags fick jag inte ihop någon träning. Jag var på djurparken hela dagen med barnen så en del vardagsmotion blev det allt ;-)
Det blir mindre och mindre promenader men det känns ok eftersom det blir mer och mer löpning, älskar dagarna när jag har hunnit med både och däremot, mer sånt! :-)
Veckan som kommer känns bra. Många lediga dagar för mannen vilket betyder att det blir lättare för mig att få ihop allt. Idag är däremot barnen hemma så jag får planera om lite eftersom jag hade tänkt gå en långpromenad medan dom är på dagis... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar