fredag 18 april 2014

Veckans träningsapp - lifesum

Inte riktigt en träningsapp kanske men en av dom bästa apparna om du ska  gå ner i vikt. Många känner redan till den men för er andra så är detta en kalorimätare som man enkelt kan fylla i för att se hur många kalorier man äter om dagen. Den räknar också ut hur många gram fett/protein/kolhydrater du får i dig. Den finns som både gratis eller betalapp men jag tycker att du klarar dig bra på gratisversionen. Man börjar med att ställa in sina värden som längd och vikt mm och sen hur mycket man vill tappa i veckan så räknar den lätt ut ditt intag du bör ligga på. För mig säger den dock att jag ska ligga på 900 kcal om dagen om jag ska tappa ett kilo i veckan och det är lite väl lite kan jag tycka. Eftersom jag inte äter några/väldigt lite kolisar så har jag valt att lägga mig på en högre nivå. Egentligen ska man inte räkna kcal när man kör gi/lchf men jag väljer att fylla i mest för att hålla koll så att inte kolhydraterna drar iväg. 


Man ställer lätt in själv vilken % man vill ligga på när det gäller fett/protein/kolhydrater eller så kör man på det förinställda.


Denna kan man använda om man har betalappen. Väldigt lätt om man tex kör lchf. Det som är bra är att man kan  in och kolla värdena ändå och köra samma på sin diet. Det har jag gjort ;-) 


Min inställning just nu. Äter ofta mer än mina 1200 kcal för jag tränar ju nästan alltid något varje dag och då äter jag av dom kalorierna med :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar