söndag 13 april 2014

Träningen v. 15

Denna veckan var en riktig utmaning. Barnen sjuka och hemma från dagis hela veckan. Jag måste säga däremot att jag är riktigt nöjd över hur jag skötte den utmaningen. Anpassade min träning och fick det att fungera. En dag fick bli helt fri från träning men torsdagens hemmapass kändes i kroppen och jag hade träningsvärk i 2 dagar efteråt, framförallt på insida lår. Helgens promenader blev lite långsammare då jag hade träningsvärk och Evelina som jag brukar gå med hade ont i ryggen. Skönt däremot att starta dagarna med promenad. Så... Veckans träning då:

Måndag: 30 min pw på löpbandet (9.17 min/km) + övningar med kettlebells & exertubes. 
Tisdag: 35 min (8.40 min/km)
Onsdag: -
Torsdag: hemmaträning 1 h
Fredag: 75 min pw (9.13 min/km)
Lördag: 65 min pw (9.46 min/km)
Söndag: 68 min pw (9.45 min/km) på förmiddagen. 15 min uppvärmning och nedvarvning på bandet (9.33 min/km) + 30 min löpning (6.30 min/km).

Totalt: löpning 4,62 km
Pw: 30,65 km

Denna veckan som ligger framför mig blir även den något av en utmaning. Påskvecka vilket innebär att barnen har påsklov och i helgen åker vi till Falkenberg. Jag har planerat åtminstone en löprunda i Falkenberg och sen hoppas jag även kunna få till en lite längre distans som 5 km någon dag. Sprang ju längst hittills i söndags när jag sprang i 30 min så nu finns det ju i kroppen så kan jag fortsätta öka. 

1 kommentar:

  1. Skönt att känna att kroppen orkar den tiden! Då kan du ju bara öka på sden distansen sakta men säkert! Gött! Och super bra jobbat! Heja heja för en ny träningsvecka! Hoppas du hinner få till lite längre rundor där nere!

    SvaraRadera