torsdag 3 april 2014

På löpbandet igen

På onsdagar är barnen hemma från dagis så då är det svårt att få till långa promenader på dagen. Därför hoppade jag upp på löpbandet när dom stora barnen var nattade. Jag hade siktet inställt på åtminstone 20 min sammanhängande löpning men gärna lite mer. 
Började med att gå i 10 min för uppvärmning, speed 6-6,5 km/h innan jag ökade och började jogga. Jag började på speed 8,5 och ökade upp till 9,0 efter ca 2 min. Sen höll jag jämnt tempo i 15 min innan jag sänkte lite för att orka 25 min istället för 20 min. Sänkte till 8,7 och fick ner pulsen lite. Efter totalt 20 min löpning så ökade jag sedan successivt i 5 min och sista minuten låg jag på speed 10. Det kändes bra och jag kände mig inte alls lika slut som efter förra gången. Avslutade med 10 min gång på speed 6-6,5 med högre lutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar