fredag 25 april 2014

Intervaller på bandet

Det finns en sak med löpträning som jag inte gillar - intervaller i alla dess slag. Jag har provat på detta innan för jag vet att det är ett nödvändigt ont om man ska utvecklas som löpare men jag tycker inte att det är kul. Tidigare har jag gått ner till banvallen och tränat intervaller där men igår hoppade jag istället upp på bandet och körde en sväng. Det var en helt annan sak. Tiden gick ganska fort när man fokuserade på en minut i taget och det var lätt att anpassa hastigheten. 
Körde efter upplägget nedan vilket är inspirerat av "biggest looser Emma" vars blogg jag läser. Totalt tar detta 45 min och det var ganska lagom! 
Nästa gång ska jag öka på hastigheterna en del men ville börja såhär för att känna på det. 
Planen är ju iallafall att stega upp hastigheten på intervallerna som på ett berg och sen sänka igen. Läs alltså vänsterspalten först och sen mitten osv för att förstå intervallerna. Ett riktigt bra upplägg som passar löpbandet bra och man får som sagt lite att tänka på så man glömmer tiden lite granna :-) 
 


Jag fick äntligen igång min pulsklocka också. Den har legat i en låda och batteriet har tagit helt slut. Igår blev det bytt och nu kan jag få lite ordning på kalorimätningen också. Kunde även hålla koll på pulsen så att den gick ner under dom långsamma intervallerna. 

Såhär ska klockan igår:
Snittpuls: 155 (81%)
Maxpuls: 182 (95%)
Kcal: 505

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar