söndag 29 juni 2014

Knät

Som jag nämnde i torsdags så hade jag ont i knät. Jag upptäckte, bara en stund efter att jag hade skrivit inlägget, att högra knät var svullet. Jag kunde inte sätta mig på huk utan att det gjorde sjukt ont. Livrädd! Försökte googla men det gav inte mycket. Gjorde mer och mer ont under dagen och jag haltade ordentligt. Tog det lugnt här hemma och försökte vila benet. 
I fredags var det fortfarande svullet men gjorde inte alls lika ont. Bara när jag satte mig på huk kände jag att det spände och drog lite konstigt i och runt knät. Ida, min granne till lika sjukgymnast tipsade om en övning för att vätskan skulle försvinna och om det inte skulle vara borta igår (lördag) så tänkte jag gå över för diagnos. Som tur var behövdes det inte utan igår kändes allt bra igen. Tog ändå en träningsfri dag för att vara på säkra sidan. Ikväll blir det en promenad för att känna lite på knät och känns allt bra ska jag träna som vanligt i nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Förnuftigt med en träningsfri dag. Hur kändes det efter promenaden ikväll då?
    Vi får höras av innan onsdag och kolla läget, känner du fortfarande av knäet då kan vi ju kika på det nere på slotts där jag har grejjer!! :)
    Kraam Grannen/Ida/sjukgymnasten/ellervadduvill :)

    SvaraRadera