fredag 27 juni 2014

Veckans träningsapp - 100 pushups

Det var ett tag sedan jag tipsade om träningsappar. Har halv glömt och halvt inte orkat men här kommer ett nytt tips iallafall. Jag har pratat om appen tidigare men hittar inte inlägget.

Appen heter som ni kanske förstår 100 pushups. Den går ut på att du först gör ett test på hur många armhävningar du kan göra (riktiga på tårna) sen lägger den dig på en nivå och man får ett träningsprogram att följa för att klara att göra fler och fler armhävningar. 

När jag började för ett par månader sedan kunde jag göra 2 st så jag hamnade på nivå 1. Här nedan kan ni se hur jag började. 

Det blir en del armhävningar efter några veckor.

Jag låg länge kvar på en och samma nivå som man kan se här. Minns att det var 4, 5, 5, 5, 6 som var problemet. Orkade bara 4 eller 5 på sista så då körde jag om den dagen till jag klarade alla utan problem. Idag gjorde jag 9, 10, 8, 8, 8 och det trodde jag aldrig att jag skulle klara men det gjorde jag! :-)

Tycker att appen är helt klart värt att testa om man vill öka just armhävningar. Hittills har jag aldrig kommit så mycket länge än vad jag är ungefär nu så jag hoppas att jag kan hålla ut längre. Vore ju fantastiskt om man kunde klara 20 st iallafall. 

Appen är gratis på app-store!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar