lördag 21 juni 2014

Bort med allt

Dagen efter midsommar.. Jag har försökt jobba bort ett dåligt samvete över allt man tryckte i sig igår. Maten överlag var med kolhydrater, tårta och maränger till fika och godis slank ner på kvällen. 
Jag startade dagen med 6 km lång löptur. Skönt att få röra sig och få upp pulsen. Vi satt inte helt stilla igår måste jag påpeka, vi gick flera promenader men inget tempo så direkt. Iallafall förklarade Karin, som vi bor hos här i Järna, en runda som va lätt att springa så den tog jag. Sprang fel en gång bara men märkte det snabbt och vände igen. En riktigt fin runda med mycket att se. Måste nästan gå den och fota en annan gång. 
Efter en snabbdusch gav vi oss iväg allihopa för att gå till någonting som kallades trollskogen. Det blev en tur på måfå som tog nästan 2 timmar, barnen var verkligen hjältar som gick/cyklade/sprang nästan hela vägen. Slutade med att jag fick Kerstin på ryggen sista 5 min :-) Men en skön sväng som sagt. Sen gick vi även till affären. Det är som sagt inte mycket man sitter stilla en dag. 
Ikväll har jag köpt hem grönsaker med dip. Man tröttnar ganska snart på de onyttiga alternativen som tur är! 
Imorgon kväll när vi är hemma igen ska en stor kopp detoxthe intas för att rensa ur all skit som ligger i min kropp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar