onsdag 11 juni 2014

Sega ben

Idag är mina ben riktigt sega. Det är inte ofta jag känner såhär dagen efter ett löppass och det innebär alldeles säkert att det är bra att hitta nya utmaningar ibland. 

Jag hade svårt att bestämma mig igår. Jag ville ge mig ut på en lugn sväng eftersom jag tog ut mig lite i söndags. Fast då ville jag att det skulle vara en längre runda, upp emot en mil. Jag visste en runda som jag inte hade vågat testa innan. Visste inte hur lång den skulle bli så då tyckte jag det passade för ett lugnt pass. Rundan blev perfekt. Sprang landsvägen till Nitta och sen tog jag banvallen hem. Totalt alltså 13 km, längsta passet i år. Jag försökte hålla en jämn puls runt 170 och kom jag över så saktade jag ner lite. Mot slutet såg jag "målet" och sprang på lite mer så pulsen gick upp en del men jag var tvungen för jag började bli lite trött. Väldigt nöjd iallafall! 

Efteråt körde jag mage och ryggövningar!

T

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar