söndag 8 juni 2014

Orkar inte ens skriva en rubrik..

Sitter i soffan, känner mig apatisk. Kliar lite på foten och det tar säkert 10 min innan jag hittar styrka att lyfta armen och sträcka mig mot foten för att klia.

Anledning?

Jag sprang innan. 1 mil på 54.56 (5.30 tempo). Som vanligt inte alls meningen. Tänkte att jag skulle springa en lugn mil men när jag kände mig pigg så sprang jag på och när det började bli jobbigt att hålla tempot vid kanske 7 km så hittade jag styrka och pressade mig ännu mer. Sista kilometern var riktigt jobbig, den sprang jag på 5.09 men då stumnade jag HELT på slutet och gick sista 50 m ca. Annars hade det varit nytt rekord på milen. Hela rundan störde jag mig även på mitt vätskebälte som inte bara kan sitta på ett ställe utan åker upp hela tiden och sitter löst, var nära att kasta det i backen och lämna det där flera gånger. 
Efter "målgång" lade jag mig ner på backen en stund innan jag fick benen att röra sig igen, mådde lite illa och kände mig yr. Väl hemma hade jag fått i mig vätskan från bältet som var kvar och kände mig bättre men började frysa lite. Nu, ett par timmar senare efter dusch och smoothie känns det bra igen men är som sagt smått apatisk men ändå väldigt nöjd över att det går bra nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar