tisdag 1 juli 2014

Knätest


Igår testade jag knät. Hade lite beslutsångest om springa eller kettlebells. Hjärnan sa kettlebells men hjärtat sa springa så jag kompromissade lite med mig själv. Sprang som uppvärmning på bandet i 20 min och körde kettlebells efter det. 
Jag kände inte av knät någonting när jag sprang sen började jag köra kettlebells. Första omgången gick bra (jag multisupersetar alla mina övningar, alltså kör 1 varv på alla innan jag börjar om igen). På andra varvet började jag känna av knät och bestämde mig för att inte köra ett tredje varv. Fortsatte med att köra rygg och rumpa, avslutade med plankan och stretch. Knät kändes inte av efter träningen. 


Idag (morgonen efter) har jag lite värk i knät. Inte alls lika illa som i förra veckan, det är inte svullet och jag kan sitta på huk utan problem. 
Imorgon ska jag vara ledare på sommargympan, får känna efter lite under dagen men annars får jag kalla in min stand in - Ida. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar