lördag 30 april 2011

Morgonjogg

Imorse vid 8 gav jag mig iväg på en härlig morgonjogg! Eftersom det var tidigt gick jag lite längre än vanligt innan jag började springa. Det kändes bra och farten var nära 10 km/h. Hade bestämt att springa "långa" rundan (drygt 6,5 km) men när jag hade 2 km kvar så fick jag sån jäkla håll!! Kämpade på i 1 km till, vägrar liksom ge upp och stanna men till slut var jag tvungen. Kunde inte ens jogga lätt nerför! Gick hem i rask takt och gissa hur förbannad jag blev när jag insåg att jag ändå hade bättrat min bästa tid (som visserligen var kass) med 40 sek. Tänk om jag hade sprungit hela vägen, vilken förbättring det hade blivit! Iaf så blev det 6,6 km med 6,32 tempo.
Har googlar lite om håll eftersom detta var andra gången men vet inte om jag blev klokare, ska kolla nästa gång!

Nu måste jag sova, har varit nära att somna mitt i inlägget 10 ggr nu!!

Btw så blev det ett minus på 0,3 kg denna veckan. Skönt med minus och jag börjar känna mig mer motiverad :-) g

Skickat från min iPhone

1 kommentar: