tisdag 5 april 2011

Ny sväng

Igår va det underbart väder ute, sol och 9 grader. Visst blåste det lite men på eftermiddagen gav jag mig ut på en härlig löptur =) Bytte min 4 km runda till en längre på närmare 6 km. Det gick bra, förutom att jag hade lite för mycket kläder och när motvinden kom ville jag nästan dö. Även denna rundan är ganska backig och i början är det en rejäl uppförsbacke, men det är skönt när man känner att man får ta i lite oxå ;-) Farten blev iaf 6,28 min/km och det är ju här jag måste bättra mig. Visserligen finns det fortfarande tid fram till tjejmilen, men vore det inte skoj att kunna springa vårruset på under 30 min! Det är bara en månad kvar nu hörrni! Vill även påpeka att i mina 6,28 så är powerwalken i början medräknad så kanske det är liiite lägre. Mina km splittar såg ut såhär:
  1. 6,38 (inkl uppvärmning)
  2. 6,41 (backar, backar, backar)
  3. 6,15 (härlig löpning i skogen)
  4. 6,00 (nerför, åh va härligt)
  5. 6,31 (på väg hem med motvind och uppförsbackar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar