måndag 30 juli 2012

Träningen

Förra veckan blev som misstänkt träningsfattig. Det var säkert behövligt för ryggen känns bättre. Kände inte av nåt under loppet i lördags eller när jag rör på mig. Det är när jag sitter det kan kännas ibland. Nu tänker jag träna denna veckan och så får vi se hur det går! Här kommer iallafall förra veckans träning först:

Måndag: intervallträning
Tisdag: vila (skadekontroll)
Onsdag: promenad 4 km
Torsdag: vila
Fredag: vila
Lördag: fallenbergs stadslopp 10 km (5.46 tempo)
Söndag: vila

Denna veckan planerar jag följande:

Måndag: löpning (snabb 5 tror jag er blir!)
Tisdag: intervaller
Onsdag: step up
Torsdag: längre löpning
Fredag: vila
Lördag: vila
Söndag: löpning (valfri distans)

I höst ska jag leda ett step up pass här i hökerum. Nu måste jag börja utveckla hur upplägget ska va och själva dansrutinen. Därför finns ett sådant pass med i beräkningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar