tisdag 10 juli 2012

Misslyckade intervaller?!

Igår morse var jag ute och sprang intervaller. Jag kortade ner uppvärmningen till 10 min istället för 15 för jag var inte säker på hur lång uppvärmningsrundan var innan jag kom till stranden (där intervallerna skulle äga rum). Dessvärre blev den ca 2 min för kort så första rusningen blev över sanddynorna och i den mjuka sanden vilket var skitjobbigt. Sen fortsatte fasäserna att avlösa varandra. Att springa på stranden var inte lika underbart som jag trodde. Det var mycket jobbigare (även om jag sprang nere vid vattenbrynet), jag fick hoppa och zick-zacka mellan hål/sandslott och ramlade faktiskt när jag skulle hoppa över en "bäck". Det var redan mycket folk ute och ivägen och jag var trött och stel.

Hela grejen kändes misslyckad och jag orkade inte ens öka på slutet. Ville bara ge upp och GÅ hem. Jämför man med förra veckan så var det inte så heluselt som det kändes kanske?! På bilden är den översta bilden förra veckan och understa är denna veckan. Sprang aningen snabbare sist men gick snabbare nu och skillnaden var inte SÅ stor. Fick man lite extra benmuskler på stranden så var det klart värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar