onsdag 11 juli 2012

Satte årsbästa på milen!!!

Kan knappt tro det själv. Sist jag sprang 1 mil så kände jag att jag hade mer att ge men detta...! Nytt tempo-årsbästa!! Sist var det 6,03 min/km men är nu nere på 5.56 :-) super! Milen under 60 min var ännu ett delmål för säsongen och nu är jag verkligen på g igen!!!

Själva löpningen kändes jättebra. Det är en ganska jobbig bana i början med långa uppförsbackar följt av nerförsbackar och så upp igen! Jag fick håll första och sista kilometern men det försvann av sig själv och det känns som ännu ett formbesked!

Två av veckans tre "måste-pass" är avklarat :-) en femma väntar på fredag kl 06.00 piiiip (vaddå semester?!?)

3 kommentarer:

  1. Jäklar va bra du är!! Fortsätt kämpa!!! Är så avis på alla som ska springa milen.. å på alla som kan träna löpning å gå PW :( Kram

    SvaraRadera
  2. svar: Ja precis.. fick en knöl på hälsenan precis där skon sitter så jag har inte kunnat träna löpning på 2 månader.. sprang iof ett enmilslopp med den knölen.. De är till att vara tjurig!! Men måste nog erkänna att de var jävligt korkat gjort!

    SvaraRadera
  3. Ååh! Grattis! Under timmen, jisses! Ett stort delmål uppnått förstår jag :)

    SvaraRadera