fredag 13 juli 2012

Tempo-höjning igen

OMG!!! Idag drog Jonas (även känd som min hare) ut mig kl 06.00!!! På min semester!! Och jag gick med på det!!! Jag får helt klart skylla mig själv ;-) inte nog med att jag var trött och seg, min gps fungerade inte så jag fick inga mellantider utan fick följa med i Jonas tempo.

Vi sprang 5 km-rundan som är en ganska jobbig runda. Den börjar med 1 km lätt uppför i skogen följt av lite lättare löpning innan man kommer ut på vägen. Där känns det lite lättare men sen får man nästan alltid motvind och det går sakta uppför igen. Km 3-4 blir lite lättare löpning igen och femte km börjar med 2 härliga nedförsbackar och avslutas med en brant backe där vi rusar innan vi är i mål. Idag kände jag mig sjukt trött och inte så konstigt det för när vi sedan såg tiden var den 28.08. Rundan är exakt 5 km så det innebär att tempot blev ca 5.35!!!!! Eh inte konstigt att jag fortfarande känner mig sjukt trött en timme senare!!! Lite bittert bara att tiden inte fastnade i min iPhone!! :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar