torsdag 15 maj 2014

Oorganiserat pass

(Skulle skriva klart detta i torsdags, råkade somna ifrån och sen glömt av, låtsas som ingenting ;-)

Idag var det åter dags för torsdagsintervaller och jag tänkte mig backintervaller som omväxling. Fick med mig grannen Evelina och det blev ett något annorlunda pass. Vi började med att gå en sväng, var tvungna att prata av oss det värsta innan vi började flåsa ;-) sen körde vi lätt jogg bort till elljusspåret där backträningen skulle ske. Detta var bådas första backträning och vi hade inte rekat innan så vi letade upp en backe och körde. Tio rusningar upp och sedan gick vi ner. Tanken var att jogga ner men vi var lite rädda att ramla på rötter och annat så vi gick. Efter detta beslöt vi oss för att springa elljusspåret för att se lite hur det gick, inte varit där sedan jag var liten. Det finns en hel del bra backar och vi fick rulla under och klättra över taggtråd (på sommaren går det kossor i vissa delar) och det var rejält jobbigt vissa delar. Kom ut på vägen efter ett tag och började jogga hemåt när Evelina föreslog att lägga till en runda på ca 5 km. Så vi började jogga vidare men halvvägs så började jag få rejält ont i magen, backintervallerna kändes såklart av i benen med men den mensvärken jag fick var inte att leka med. Vi körde vidare ett tag innan jag även började må illa så då gick vi nästan resten av rundan, sprang igen sista kilometern. 

Ett väldigt oorganiserat pass och ett pass där känslan fick bestämma men det va helt klart en fördel att springa backintervaller med någon. Intervaller är ju såååå tråkigt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar