söndag 11 maj 2014

Nytt säsongsrekord på femman

Idag har vädret spelat spratt hela dagen. Fint väder men emellanåt skurar då regnet verkligen öste ner. På kvällen satt jag länge och dividerade om jag skulle springa ute eller på bandet. Var verkligen sugen på att ge mig ut men just då spöregnade det och verkade aldrig sluta. Jag gick upp och bytte om, kortbyxor och linne då min man ropade att det hade klarnat upp. Riktigt underbart, bytte snabbt om igen till långbyxor och över linnet tog jag löparjacka. 


Kepsen åkte på med ifall att det skulle bli regn och sen gav jag mig iväg. Gick en liten bit för att få igång benen lite. Hade ordentlig träningsvärk efter gårdagens pass och jag hade oroat mig hela dagen för att jag inte skulle komma iväg pga det. Hade inte bestämt om jag skulle springa 5 eller 7 km för rundan jag hade tänkt ut kan man köra med en extrasväng så den blir 7 km. Tänkte låta formen avgöra senare. Började jogga och kände inte av benen nåt vidare så jag pinnade på ganska bra. Kände mig lite sliten strax innan första km och bestämde att om jag jade öppnat bra så skulle jag springa på och försöka ta en snabb femma annars skulle jag jogga en skön sjua. Öppnade på 6.17 tempo vilket jag kände var bra för att vara öppningen och så körde jag på efter det. Km 2 är lite lättare så jag kunde återhämta mig och låg på 6 tempo ungefär. Km 3 är lätt uppför och den landade på 5.59. Sen kommer en lång utförslöpning och jag lät benen gå bara, nya steg och denna km landade på 5.20, riktigt vasst ;-) sen sprang jag bara och var ganska nära hemma, tänkte att nu springer jag till klockan slår över till 5 km och så går jag resten. Sagt och gjort. 5.05 km på 29 min 14 s. Exakt 5 km på 28 min och 53 s. 



Så nöjd är jag :-) sen spurtade jag uppför en backe men det var efter att jag stängt av appen, det gjorde jag bara för att det var kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar