söndag 27 januari 2013

Träningen v.4

Måndag: Pw på bandet 30 min + styrka för mage och rumpa
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Gympa 60 min
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Step up 60 min

Jag är så lagom nöjd med denna veckan. Varken träning eller matmässigt. Nu tänker jag glömma den här veckan, ingen idé att älta det dåliga. Nu blickar jag framåt. Denna veckan måste jag däremot känna efter lite extra. Jag har haft ont i ett knä ett tag men inte riktigt velat erkänna det för mig själv. Har inte ont när jag springer eller går vanligt men har ont när jag kör step up, ibland på gympan och ibland när jag går i trappor. Min granne som är utbildad sjukgymnast tittade på mitt knä ikväll efter step upen och jag kunde pusta ut när hon uteslöt minisken, korsband och allt annat jobbigt som finns i knät. Hon kom fram till inflammation i senfästet och ordinerade vila. Eftersom jag inte har ont när jag springer så kan jag fortsätta men det men ska gå lite annorlunda i trappan och step up är kanske inte ultimat men jag kör nästa söndag med innan jag har en veckas uppehåll från det. Jag får som sagt känna efter för jag vill inte att det ska bli värre!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar