måndag 7 januari 2013

Springa bort all stress

Trött, svettig och röd i fejjan efter dagens löpning.

Det är mycket på jobbet nu. Min lista på saker att göra blir bara längre och längre, även om jag betar av flera saker per dag. Idag blev det 10 timmars jobb, med månadsmöte inräknat och när jag kom hem efter det var det bara att slänga i sig lite mat, plocka undan i köket och sen kände jag att jag var tvungen att träna. Trött i skallen men energi i benen som måste ut! Klockan var nästan 20.30 så det fick räcka med 30 min löpning på bandet (+15 min upp och nervarvning). Jag började ganska långsamt och sedan ökade jag gradvis. Hade ingen plan utan ökade bara när jag kände mig trött på farten.
Ibland när man springer på löpband och man känner sig trött kan man, istället för att sänka farten öka lite grann och känna hur det känns. Jag har märkt att man kan tröttna på själva farten och behöva variera sig lite. Ett litet tips bara. :-)
Nu känner jag mig härligt trött, har precis duschat och ska nu hoppa i säng!

2 kommentarer:

  1. sv: nää de e ju inte så konstigt kom jag på sådär i efterhand, hihi:) Det är ett dansinspirerat konditionspass.. mkt kul =D

    SvaraRadera
  2. Bra tips!! De ska jag prova.. när jag nu kommer igång.. Har bara blivit ett pass löpning sen jag bestämde mig för att börja igen.. Är ju en sucker för å lyfta skrot.. Men jag ska , jag ska , jag ska!!!

    SvaraRadera