fredag 28 mars 2014

Veckans träningsapp - mammamage

Tänkte skriva lite om olika appar som jag använder i min träning. Planen är att lägga upp en i veckan och börja med denna eftersom den är högaktuell. 

Den heter MammaMage och vänder sig till kvinnor som nyss har varit gravida och vill få tillbaka sin mage. Efter graviditeten kan man ha fått delade magmuskler och vissa övningar kan förvärra detta medans andra kan göra att musklerna blir starkare och slutar vara delade. Den börjar väldigt skonsamt och man kan starta så fort efter förlossningen som man känner sig redo för. 
Jag minns inte exakt vad den kostar, 22 kr har jag för mig och det är ett minus för jag betalar helst inte för appar alls ;-) Ett annat minus är att man måste träna steg ett minst 10 ggr innan man gör testet för att låsa upp nästa nivå. Jag tycker tex inte att jag har någon delning så jag skulle vilja gå vidare lite snabbare. 
På plussidan är att man ska göra test innan man går vidare och att det är bra övningar. Den har fått många bra recensioner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar