fredag 28 mars 2014

Babyjogging

I eftermiddags gav jag mig iväg på en efterlängtad powerwalk i det underbara vädret... 13 grader i skuggan visade termometern och ytterkläder kändes onödigt. 
Jag valde att gå min runda på 7 km och satte fart in i skogen. När jag kom till en backe som sluttar nerför tog jag som vanligt några joggingsteg nerför. Eftersom jag går med vagnen och den brukar rulla iväg just där blir det naturligt på något vis. Vet inte om det var på grund av det härliga vädret eller resan i sommar som gav mig extra energi men jag tänkte att jag kunde prova på att jogga lite när jag ändå var igång... 
Det gick bra.. En bit.. Jag har ingen vagn som är optimal för att springa. Den är ganska tung, har små ganska tjocka däck och jag går ofta på skogsvägar. Men jag joggade iallafall på i 1,5 km tills det kom ett parti med ganska långa, tunga uppförsbackar. Då gick jag i ca 1 km tills jag joggade en knapp km igen. Fortsatte så hela vägen. Joggade de lättare partierna och gick när det var tungt och uppför. Gick ca 4 km och joggade 3. Kändes väldigt skönt efteråt men hade ändå en liten tung känsla i bäckenbotten och i magen. Det är bara att fortsätta kämpa på!

I kväll blev det ett par glas vin för det tycker jag att jag förtjänade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar