tisdag 18 mars 2014

Grundkondis

Jag är så glad och nöjd! Istället för att gå ut och gå igår så dammade jag av löpbandet och tänkte ta en pw på 30 min ungefär. Efter 10 min kände jag mig lätt uttråkad och tänkte testa att springa lite. Bara för att se vart jag börjar. Klarar jag 1 min? 2? 5? Mer än 5 trodde jag inte. Jag började lätt jogga på speed 9. Det kändes bra. Har en punkt på ena skinkan som har gjort ont sen kejsarsnittet men efter några minuter försvann det. Kom in i en jämn andning ganska fort och joggade på. Efter 8 min tänkte jag att det känns så bra så att 20 min är målet att klara och jag gjorde det!! Fick sänka farten till 8,5 sista 5 min men jag klarade det. Känns så skönt att inte behöva börja om på ruta 1. Grundkondisen finns alltså där inne.

Sen kan man kanske diskutera hur bra detta var rent fysiskt. Mådde lite illa efteråt och benen var som gummi. Idag känner jag mig lite svag i bålen så jag ska avvakta med löpningen ett tag till men nu känner jag mig inte lika stressad längre. Den finns där. Jag ska istället gå promenader och jobba upp bålstyrkan.

5 veckor sedan födseln av min son och igår sprang jag 3 km på 20 min (6.40 tempo) jag är sjukt nöjd och glad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar