måndag 3 mars 2014

Kroppen

När jag för 9 (snart 10) månader upptäckte att jag var gravid hade jag nyss nått mitt mål på 55 kg. Jag tyckte att det var väldigt jobbigt mentalt att ställa sig in på att kroppen skulle förändras igen och att man sedan skulle få börja om på ruta ett. Därför bestämde jag mig för att denna gången skulle jag hålla igen och försöka att inte gå upp så mycket i vikt. Tänkte att 15 kg skulle vara "lagom" för då skulle det inte va lika mycket att gå ner sen igen. Ja det va ju tydligen inte riktigt så att man kunde bestämma det. Jag höll igen några månader och sprang fram till september ungefär sen fick jag problem med foglossning och nöjde mig med promenader och lite simning emellanåt. Det blev dessvärre mer och mer sporadiskt och till slut spårade väl maten ur med... Innan förlossningen vägde jag runt 78-79 kg och hade då gått 23-24 kg någonting :-/
Jag har gått ner 12 ungefär på 3 veckor nu och det syns väl lite på kortet tycker jag ;-) egentligen vill jag inte lägga ut sådana bilder på mig själv men jag ser ut som jag gör av en anledning - jag har fött barn. Jag kommer inte att fortsätta se ut såhär men detta är verkligheten just nu!

Väger denna vecka 67,7 kg.

1 kommentar:

  1. För att vara nybliven trebarnsmamma tycker jag du ser fantastisk ut! Och som du sa, du kommer inte se ut så här för evigt! Du har en kämpaglöd som gör att du kommer snart vara ute och springa på gatorna igen! :) kram!

    SvaraRadera