söndag 14 oktober 2012

Bra och dåligt i helgen

Helgen har varit både bra och mindre bra, ska försöka ställa upp det här och se vilken sida som "vinner"

Bra:
* Jag har hållit mig borta från allt vad godis heter.
* Jag har fortsatt att hålla mig borta från bröd till frukost och gröt med linfrön har blivit en vana.
* jag skippade fikabrödet när svärföräldrarna bjöd oss på stan igår. Istället hade jag med mig en kesella 1% som jag satte i mig!
* Jag tog med mig barnen ut på en timmes morgonpromenad igår när vi var själva hemma. Dom satt snällt i vagnen största delen av tiden men mot slutet blev dom lite uttråkade!
* Jag har dämpat sötsug med nötter och det krävdes inte så många för att det skulle upphöra.

Mindre bra:
* Jag drack 2 cider till maten igår.
* Bröd i andra former än till frukost har "smugit" sig in i maten. Vi åt Tacos i fredags så då åt jag 2 st mellan tortillas och igår gjorde vi hemmagjord pizza.
* Blev bjuden på lunch igår av svärföräldrarna och då bjöds det på potatis som jag inte kunde tacka nej till. Tog 2 st.

Den bra sidan vann ända och det är huvudsaken. Jag har ätit mina carb blockers vi frukost och middag och i veckan har jag knappt behövt använda dom alls! :-)
Ikväll väntar step up!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar