fredag 5 april 2013

Tyst som i graven

Ja förlåt, många frågar men jag har bara inte haft tid eller inspiration att skriva. Nåt jag däremot har inspiration för är att träna! :-)

Jag och mannen min kör fortfarande GI (på gränsen till LCHF) och det går bra! Han har gått ner hela 7 kg!!! Jag har däremot INTE gått ner jättemycket i vikt. Däremot känner jag mig mycket smalare, får även många kommentarer om att jag ser smalare ut och magen känns mindre. Idag visade vågen 56,9 kg och siffran 56 har jag inte sett på många år så det gjorde mig otroligt glad.

Träningen då? Det går också bra. Denna veckan aningen mindre träning pga ont i ryggen och bland annat en trevlig te-kväll med grannen. I söndags sprang jag däremot 15 km och jag måste fortsätta öka distansen nu innan Gbg-varvet. Svårt att hitta den tiden på kvällen bara. Barnen sover vid ca 20, lite uppvärmning på det (20.15), springa 2 mil (22.15), varva ner (22.30) duscha och gå och lägga sig (23.00). Nje det är inte riktigt så jag vill spendera kvällarna, brukar vara i säng vid 22 eller 22.30. Måste hitta annan tid för det. Kanske en lördag eller söndag fm.
Step upen är iallafall slut för säsongen så fokusen är helt på löpningen och även försöka stärka kroppen med lite muskler.

Lite svar kom här iallafall och jag hoppas att jag snart ska få tillbaka lite blogg-inspiration!

Til then, ta ta!!

1 kommentar:

  1. Åååh jag har saknat dina inlägg!!! Nu blev jag glad! Bra start på denna morgon! Tack :-)

    SvaraRadera