söndag 28 april 2013

5 km

Det bästa träningspasset är det man inte trodde skulle bli av...

Idag har jag gått och längtat hela dagen efter kvällens löptur. När kvällen väl kom började jag känna mig trött och sökte efter skäl att ställa in. Det verkade som om barnen inte skulle somna i tid och jag funderade på en tv-kväll. I vanliga fall brukar helgens synder göra sig påminda (även om mina nuvarande synder inte är alls lika stora som för några månader sedan) och söndagens träning brukar stilla mitt samvete. Denna helgen har varit fri från synd och jag hade faktiskt kunnat ta mig en skön tv-kväll i soffan. När barnen väl somnade, i vettig tid kände jag mig ändå sugen på att springa. Inte milen som jag hade tänkt utan ett kort pass, ta ut mig fullt ut på en femma och försöka göra det på en bra tid.

Här kommer resultatet och kommentar från min pulsklocka:

Snittpuls: 160 (83%)
Maxpuls: 186 (97%)
Kalorier: 375

Tempo & maxträning
Vilket pass! Du förbättrade betydligt din aeroba kondition och din förmåga att bibehålla hög intensitet under längre tid. Passet förbättrade även din snabbhet och effektivitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar