måndag 8 april 2013

Mat

Lite mat på temat gi. Först tänkte jag bara berätta lite snabbt ungefär vad jag äter en vanlig dag.

Frukost (ca 08.00): Vaknar hungrig som en varg men hinner inte äta innan jag kommer till jobbet klockan åtta. Då äter jag turkisk yoghurt med blåbär och solroskärnor ca 200-250 g (väger inte men vet ungefär hur många dagar en burk räcker. På helgen äter jag även äggröra på 2 ägg och vispgrädde.

Lunch (ca 11.00) jobbar ju på McDonalds så det blir "burgare" nästan dagligen. Ett eller två kött à 150 gram (beroende på hur hungrig jag är) lite dressing nån ost och sallad till det. Ibland har jag med matlåda från middagen från dagen innan men ska jag vara ärlig är det väldigt sällsynt!

Mellanmål (ca 14.30): på jobbet tar jag två cheeseburgare, har bort brödet och slänger ihop köttet. Perfekt! Hemma äter jag kesella med Fun light i och ibland frysta bär.

Middag (ca 18.00): ja vad ska man säga... Kycklingsallad, tacoköttfärs med sallad, omelett, kött/kyckling/fisk med sallad, köttfärspaj (pajskal gjort med ägg och grädde) är några rätter som exempel. På kvällen lagar vi alltid mat tillsammans och det är extra kul när vi letar nya recept som vi provar på.

Sen äter jag sällan mer (inte så konstigt att man vaknar hungrig). På helgerna äter jag kanske lite grönsaker med dip eller nötter för att få lite helgkänsla.

That's it. Kanske inte så mycket variation men jag behöver inte det. Kan äta en sak ganska länge innan jag tröttnat, då byter jag i några månader och sen när jag tröttnar på det går jag vidare till nåt annat eller tillbaka till det första...

1 kommentar: