onsdag 17 april 2013

Post workout

Svetten rinner efter ett kort men intensivt pass. Kom igång lite sent så hann inte köra milen som planerat. Eftersom jag körde intervaller i måndags så tänkte jag testa hastigheten lite. 5 km på 29.01. Fegade lite i början annars hade jag säkert kunnat öka mer. Tempot blev 5.48 och det känns bra i början av säsongen.
Låg aldrig under 10 km/h, ökade långsamt uppåt, fick sänka farten i ca 2 min på mitten för att sänka pulsen lite. Sprang sista 500 m på 12 km/h och det var då jag kände att jag hade kunnat öka tidigare. Hade mer att ge fysiskt men det är svårt att ställa om psykiskt när man har ställt sig in på 5 km.

Såhär sa min pulsklocka om kvällens pass " Det var ett hårtbpass! Du förbättrade din sprinthastighet och dina musklers nervsystem vilket gör att du blir effektivare. Passet förbättrade även din förmåga att stå emot trötthet."

Snittpuls : 162 (84%)
Maxpuls: 189 (98%)
Förbrända kcal: 435

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar