söndag 26 maj 2013

"Lättare" jogg

My ass, hahaha!

Kände spring i benen hela dagen och tänkte mig en lättare, kort jogg på kvällen. Sagt och gjort så gav jag mig ut. Kände mig sugen och benen kändes lätta. Det hade varit sol hela dagen men när jag gav mig ut började det regna lite smått. Inte mig emot, gillar att springa i regn, luften blir så mycket lättare att andas. 
Tyckte att jag öppnade i en skön takt men vid första spliten sa min gps att jag hade startat på 5.49. Nu var det ju ett tag sedan jag sprang ute (förutom Gbg-varvet) men vad jag minns från förra året så startade jag sällan under 6.00. Jag körde på och förutom lite håll vid 3-4 km och lite ansträngda luftrör på slutet så kändes det bra. Inte ont i knän heller. På slutet blev det en rejäl spurt uppför sista backen och sista spliten landade på 5.00 min/km. 

Dagens:

Snittpuls: 174 (91%)
Maxpuls: 194 (101 %)
Kcal: 434
Tempo: 5.29 min/km
Km: 5.00
Tid: 27.22

1 kommentar: