torsdag 2 maj 2013

Gbg-varvet here I come

OMG! Mina ben är som gummi, fast med betong i istället för muskler. Idag var det dag. Jag spräckte mitt rekord rejält och sprang längre än jag någonsin gjort förut, utan större problem faktiskt. Slutdistansen blev 20 km (2 mil!!!), tiden blev 1.53.13. En mycket nöjd tjej här idag. Visst, sista 5 km var ganska jobbiga men med tanke på att jag faktiskt sprang i ett bra tempo så är det inte konstigt.

Snittpuls: 163 (85%)
Maxpuls: 178 (93%)
Kalorier: 1282

Jag har känt mig lite orolig angående Gbg-varvet men nu kan jag känna mig lite lugnare. Jag har åtminstone klarat av sträckan, en mycket bra tid också måste jag säga. Hur det går på Gbg-varvet känner jag ändå att jag kanske inte helt kan påverka. Vad jag har förstått är det svårt att få en bra tid första gången man springer. Det är mycket folk och kanske svårt att ta sig fram. Jag har tidigare sagt att jag vill ha en tid under 2 timmar men jag ska släppa det lite nu och fokusera på att genomföra loppet och ha en bra känsla.

1 kommentar:

  1. TVÅ MIL!? Jisses, det är ju sjuuuuuukt bra!!
    jag klarar jogga 1 km haha

    SvaraRadera