måndag 6 maj 2013

Träning v.18

Veckorna går fort och träningen går bra. Förra veckans träning blev så här:

Måndag: intervaller 8 km på 46.52 med tabata-intervaller på slutet (tempo 5.52 min/km)
Tisdag: vila
Onsdag: pw 4,2 km 40 min (tempo 9.31 min/km) med lutning på bandet.
Torsdag: löpning 2 mil på 1.53.13 (tempo 5.40 min/km)
Fredag: vila
Lördag: löpning 2 snabba km på 11 min (tempo 5.36 min/km) pw 2 km på 19 min (tempo 9.13 min/km
Söndag: långpromenad ute med trevligt sällskap 8,74 km på 1.14.18 (tempo 8.30 min/km)

Underbar vecka med 5 pass! Däremot är jag lite orolig då jag har fått ont i knäna igen. Antagligen överansträngt mig lite. Därav har slutet på veckan mest blivit pw och kortare löppass.
Gårdagens pw var så skön och jag märkte hur mycket jag har saknat att vara ute och motionera. Längtar efter min första löprunda denna säsongen men har lite saker att inhandla först, kanske blir denna veckan, kanske nästa vi får se.. :-)

Härlig vecka ligger iallafall bakom mig och en ny har precis börjat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar