söndag 30 december 2012

Träningsåret 2013

Ja då var det redan ett nytt år. Jag hinner inte med längre!! Jag sitter och funderar på vad jag vill ha ut av detta året rent träningsmässigt. Jag har bestämt mig för att inte sätta för stora mål. Den andra januari börjar jag nämligen ett nytt jobb (restaurangchef) och detta kommer innebära ganska mycket mer jobb för mig så jag vill inte känna stressen på flera ställen har ju även en familj att ta hand om.
Jag är fast i mitt beslut om att gå ner i vikt och hamna på ca 55 kg, må bättre och känna mig bättre!
Träningsmässigt vill jag få till ett bra träningsprogram till step upen i vår, komma igång ordentligt med löpningen igen till att börja med och gärna sätta lite pb i år. Jag ska ta mig igenom gbg-varvet och jag skulle gärna vilja göra det under 2 timmar men det får helt bero på dagsformen och hur mycket folket är i vägen. Har ju aldrig sprungit innan så det är svårt att veta vad man ska förvänta sig! Jag har listat några lopp här nedan som jag kikar på inför året som kommer:

Ut-milen 20 april
Gbg-varvet 18 maj
Hornsjön runt 20 juli
Falkenbergs stadslopp 27 juli
Tjejmilen 7 sept
Kretsloppet i Borås 14 sept

Då jobb och semestrar kommer få bestämma det mesta om upplägget så vill jag inte bestämma för mycket men 3 av loppen känns självklara. Vi får helt enkelt se!
Tidsmässigt så vill jag först klara av milen under 55 min och gärna pressa ännu mer så jag närmar mig 50 min.

Åh vad jag känner mig peppad!! Ska springa ikväll och det ska bli spännande eftersom det var några veckor sen. Hur mycket har jag tappat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar