lördag 29 december 2012

Helgens frestelser

Godsakerna fortsätter att fresta mig. Vi åt lunch på Sibylla idag och jag tänkte beställa en kycklingsalld men då var den slut!! Det hade varit lätt att bara byta till ett big meal men jag stod på mig och tog en kebabtallrik utan pommes med extra sallad. Det var nära att handen flög ut och tog ett pommes eller tre av barnen men jag höll min klåfingriga hand i styr och min kebabtallrik var riktigt god (inte som på pizzeria men helt ok).
Vi åkte till barnens farmor och farfar på lite kaffe/te efter maten och jag lyckades titta åt ett annat håll när småkakorna åkte fram! Nu sitter barnen och smaskar på sitt lördagsgodis och det luktar ljuvligt men än så länge ingen provsmak. Åt ett mellanmål istället.
Ikväll blir det resterna av salladen vi åt igår medans maken äter pizza som han köpte innan. Det är en fryspizza och ingen direkt favorit så den klarar jag mig fint utan. Sen får vi se om det slinker ner någon mindre nyttigt. I värsta fall popcorn, i bästa fall vindruvor eller ananas. Måste bara säga en konstig sak. Enligt gi är det "värre" att äta vindruvor än chips! Jag kör ju en liten egen variant av gi och i min värld är det ingen logik jag sympatiserar med! Frukt går alltid före snask! (Bild lånad från Google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar