måndag 31 december 2012

Sprang igår

Igår, innan jag tog en tur på löpbandet, funderade jag på hur längesedan det var jag sprang egentligen. Inte så längesedan va? Tre veckor ungefär, gissade jag. Nej inte direkt insåg jag när jag kollade upp det. I början av NOVEMBER sprang jag senast! Det är konstigt vad tiden går fort. Jag har ju tränat step up och gått en massa promenader men just sprungit har det tydligen inte blivit så mycket av. Därför gick jag ner i källaren utan några större förväntningar. Började med 5 min uppvärmning (gå snabbt i lutning) ökade sedan till jogg och bestämde mig att i minst 30 min skulle jag springa/jogga. Det var jobbigt men det gick. Jag kände mig dock inte klar så jag gick i 5 min för att få ner pulsen och sedan joggade jag igen i 16 min. Planen var 20 min så att träningen skulle ta exakt en timme men jag blev avbruten av en liten pojke som vägrade somna. Hoppade även styrkan och hoppade direkt in i duschen!
Efteråt mådde jag sjukt illa, kändes som att jag skulle kräkas. Vet inte om jag tog ut mig för mycket kanske. Har känt så vid några tillfällen innan men vet inte riktigt varför.
Idag mår jag bara bra och är nöjd över min träning igår, nu är jag på gång igen! Idag hoppas jag att det kan bli en promenad, sista för detta året...

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!
    I morgon ska jag springa/jogga riktigt första gången sen i juni... Ska köra lätta vikter i styrketräningen ett tag och fokusera lite på flåset.. gruvar mig!!

    Gott nytt år!! kram

    SvaraRadera
  2. ibland går tiden fort.. skönt att du kom igång igen då =D nu börjar ju snön försvinna också så snart blir de lättare att ta sig ut å springa ist :D

    SvaraRadera
  3. Bra gjort. Tiden går alltid så mycket fortare än man tror. :) Jag brukar må illa när jag tränar om jag inte ätit tillräckligt under dagen eller dagen innan om jag tränar tidigt. Sömnen brukar också vara viktig för mig. :)

    SvaraRadera