onsdag 26 december 2012

Hej igen!

Nu har jag haft ett uppehåll på ett par veckor. Detta berodde på brist av tid, motivation och lite på ett knä som börjat göra ont. Planen var nog ett uppehåll fram till nyår men efter att inte ha tränat på ett par veckor och moffat julmat, julgodis och julmust senaste veckan så står jag inte ut längre. Jag känner mig plufsig och lat.
Nu är planen träning och GI, eller iallafall en lättare form av gi. Inget mer vitt bröd och minimalt med pasta, potatis och liknande. Det borde funka!
Jag kommer att väga mig första gången på fredag (jag fasar). Vågade inte väga mig idag efter att ha ätit julbord i 2 dagar.
Jag hoppas att mitt knä kommer att hålla men jag känner av det lite då och då och framförallt när jag går i trappor. Jag ska försöka varva löpning/promenader med lite cykling i början för det funkade fint sist jag hade ont i knät. Jag har bara haft känningar i knät en gång tidigare men innan dess har jag varit skonad från detta trots fotboll i unga år!
Vi får se om det blir träning idag. Mannen jobbar under dagen och ikväll ska vi ev se en film när barnen har somnat. Första passet kanske får bli imorgon. Vi får se!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar