fredag 15 juni 2012

Vikt och sånt

Vägningen idag blev en glädje. Jag skrev aldrig förra veckan för då hade jag inte ätit mat på hela veckan och såklart hade jag gått ner ca 1 kilo. Men jag var ju sjuk så det var ju inte så konstigt. Målet var att behålla vikten denna veckan och det gjorde jag :-) typ. Här är siffrorna:

2 veckor sedan: 58,7 kg
Förra veckan: 57,8 kg
Denna veckan: 57,9 kg

Jag är helt sjukt stolt över att jag går ner i vikt. Jag är lite ledsen att jag inte har kommit igång mer mer löpningen. Jämför man med förra året så hade jag sprungit mycket längre och oftare vid samma tid! Däremot väger jag 4 kg mindre och det känns ju bra. Måste bara hitta tid och ork för lite mer löpning i mitt liv.

Kanske till och med kan komma ut på en runda nu på förmiddagen! :-)

2 kommentarer:

  1. Heeej..

    Åh gud var roligt att du länkade till denna bloggen.. :) Super peppande ju.. Lägger till den på BL på en gång..

    Vad duktig du är med både vikt och träningen..

    ja en plusklocka var rikgit roligt att springa med, tänk vilken tränarnörd jag blitt, haha.. jag som bokstavligen hatade allt vad träninge hette förr (förutom ridning då) .. :) Känns så himla skönt att man känner att kroppen mår så mycket bättre nu.. men jag har fortfarande ca 8-10 kilo övervikt som måste bort.. Sedan ska jag börja jobba på min spring tid.. :)

    kramisar

    SvaraRadera
  2. Bravo!!!!
    Jäklar vad bra!

    Visst att du tränade mer förra året men du jobbar ju nu! Ta de med ro och du hittar snart tiden!

    Hoppas detta kommer iväg!

    (Btw bli fb vänner?)

    SvaraRadera