fredag 28 februari 2014

En om dagen

Jag har kommit igång med mina promenader. Gick ju i söndags första gången. Då blev det en promenad i väldigt lugnt tempo, mest för att känna på kroppen och hur man mådde efteråt. Sedan dess har det blivit en sväng om dagen faktiskt. Lite olika kvalitet men promenader iallafall. Söndag, tisdag, torsdag och idag fredag har jag gått samma sväng. Alla dagar utom i söndags med min granne som sällskap. Tiden och farten har förbättrats avsevärt. Från 47 min i söndags till 40 min igår och idag och kroppen känns riktigt bra efteråt med. I måndags blev det bara en sväng för att hämta barnen på dagis. Dit tar det 15 min att gå ungefär och sen gick barnen själva hem så då tog det väl det dubbla. Då var det skönt bara att komma ut. I onsdags blev det lite samma, gick och hämtade stora killen på kyrkis. Dit är det lite längre så kanske 20 min dit men sen går han på rätt bra så knappt 30 min hem.
Hoppas att det kan fortsätta såhär och nu ska jag verkligen avsätta tid för mina promenader. Helst en om dagen iaf...

1 kommentar:

  1. Härligt att du kommit igång igen! Roligt att följa dig på bloggen också! Kramar grannen

    SvaraRadera