söndag 16 september 2012

Kretsloppet 2012

Idag var det dags för kretsloppet i Borås. Jag hade först tänkt mig en tid under 55 som jag skrev för en vecka sen men fick tänka om lite. Det var mycket folk och svårt att komma fram och några små saker gjorde att dagen inte blev som jag hade tänkt. Jag hade sovit dåligt på natten och överdriver inte om jag säger att jag sov max 5 timmar. Jag var sen till loppet. Så jäkla klantigt, jag vet men jag tänkte inte på att det skulle vara svårt att hitta parkering. Kom till start 2 min innan startskottet för första gruppen skulle gå av, hittade inte toaletterna, kände mig grymt stressad och blåsan var redan full!

Startskottet gick och vi sprang iväg. Kroppen kändes helt ok men jag missade första km och blev orolig när kl närmade sig 7 min. Vi sprang ner i ramnaparken där löpningen, som hade varit jämn och fin blev ganska kuperad och gången lite smalare. Det var ganska jobbigt när jag passerade 2 km och när vi kom ut ur parken efter en lång uppförsbacke ville jag nästan gå ett tag men så blev det utförslöpning istället och jag kunde återhämta mig. Även om jag kände mig kissignödig verkligen hela tiden och fick springa och knipa så gick det ganska bra fram till 5 km. Då var mellantiden knappa 28 min och jag var rädd att jag inte skulle orka hålla i det. Jag fick även skav av en tånagel som var för lång. Jag tog det lite lugnt i nån km och återhämtade mig lite mer. Vid 7 km kände jag att vi var på väg mot mål. Jag kunde öka farten men hade dålig koll på hur jag sprang. Jag bestämde mig för att inte lyssna på min runmeter utan körde på känslan och hoppades på en tid under 56 min. Då skulle det iallafall vara rekord. Jag missade sista km-märket med men väl inne i centrum kände jag att målet måste vara nära och jag ökade igen. Sprang sista km på 4.52!! Joggade sakta över mållinjen på 56.11 hade verkligen inget över till en spurt!

Jag måste ändå vara nöjd med tiden med tanke på förutsättningarna. Det blev trots allt bästa miltiden hittills! Tempo 5.39!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat tjejen!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till PB!! Grymt jobbat!!
    HAr du fler lopp i höst?
    Kramar

    SvaraRadera